Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookiesSluiten

Bij FSO vinden we het belangrijk dat iedereen zich veilig en met respect behandeld voelt. Daarom hebben we duidelijke gedragsregels opgesteld voor onze medewerkers én voor iedereen die contact met ons heeft.

Hieronder lees je wat je van onze medewerkers mag verwachten en welk gedrag wij van jou vragen tijdens afspraken, telefoongesprekken en e-mailcontact. Ook leggen we uit wat de gevolgen kunnen zijn bij ongewenst of agressief gedrag en hoe je een klacht kunt indienen als je vindt dat je niet goed bent behandeld.


Wat mag je van een FSO-medewerker verwachten?
- Professionaliteit en vakbekwaamheid;
- Integriteit;
- Objectiviteit;
- Zorgvuldigheid;
- Vertrouwelijkheid;
- Legitimeert zich desgevraagd;
- Stelt zich respectvol op.

 

Welk gedrag verwachten we van jou?

Bijvoorbeeld bij een afspraak of tijdens telefonisch- of e-mailcontact met een medewerker van FSO.

Blijf rustig en beleefd

Wij willen dat onze medewerkers veilig hun werk kunnen doen, en dat jij je veilig voelt. Zo kunnen we je het beste helpen. Daarom vinden we het belangrijk dat iedereen rustig en beleefd blijft. Dit geldt voor jou en voor onze medewerkers.

Geen ongewenst of agressief gedrag

We accepteren geen ongewenst en agressief gedrag, zoals:

- Uitschelden, beledigen of bedreigen;

- Lichamelijk lastigvallen of seksuele intimidatie;

- Een gebouw of eigendommen van FSO beschadigen;

- Zonder toestemming een opname van een gesprek publiceren of delen via internet of social media.

Gevolgen agressie

Als je je ongewenst of agressief gedraagt, zullen onze medewerkers je zo duidelijk mogelijk vragen om je gedrag aan te passen. Ga je toch door? Dan stopt het gesprek of contact. Op een later moment nemen wij contact met je op. Je kunt dan uitleggen waarom je je ongewenst of agressief gedroeg. Daarna bepalen wij of je gedrag gevolgen heeft. Dit hangt af van de ernst van je gedrag.


Wij kunnen de volgende maatregelen nemen:

- Je krijgt een schriftelijke waarschuwing;

- Je mag tijdelijk geen persoonlijk contact opnemen met één of meer van onze medewerkers;

- Je mag ons kantoor niet meer bezoeken;

- Wij doen melding of aangifte bij de politie.


Je ontvangt van ons een bericht waarin staat welke maatregel wij hebben genomen. Tegen maatregelen kun je geen bezwaar maken. Wel kun je een klacht hierover aan ons doorgeven.

Als je vindt dat we je niet goed behandelen

Vind je dat een medewerker van FSO je niet goed behandelt of ben je het niet eens met een beslissing met betrekking tot een opgelegde maatregel van FSO? Neem dan contact met ons op. We zoeken graag samen met jou naar een oplossing. Lukt dat niet? Dan kun je een klacht indienen bij de directie van FSO.