Op zoek naar nieuw personeel?

Op zoek naar nieuw personeel? Leveren huidige wervingsmethodes niet genoeg op? Wat nieuws proberen? Het bedrijf regionaal meer in beeld brengen onder werkend Nederland? FSO heeft een paar hulpmiddelen voor bedrijven die nieuwe medewerkers zoeken.

Wervingssite

FSO heeft een vacature- en wervingssite. U kunt uw vacature of wervingsevenement hierop laten zetten door FSO. Hieraan zijn geen kosten verbonden. De site is gekoppeld met social media en u kunt zelf aangeven in welk gebied u zoekt en naar wat voor nieuwe medewerker u op zoek bent. Kijkje nemen op de site?   www.ikwordgraagtouringcarchauffeur.nl

Wervingsevent

U wilt uw bedrijf regionaal meer in beeld brengen onder werkend Nederland? Maar hoe begint u hieraan? FSO heeft een handleiding voor een wervingsevent:Welke afslag neem jij?.  Het is een verzameling van elementen om uw bedrijf goed in de schijnwerpers te zetten, tijdens het event de juiste activiteiten te doen en om een match tussen werkzoekenden en uw bedrijf te vinden en het een vervolg te geven zodat er duurzame werkrelaties uit komen. Kies wat u aanspreekt, de handleiding beschrijft de stappen die nodig zijn om het uit te voeren.

Wervingsmateriaal

Om de werving kracht bij te zetten heeft FSO voor u een digitale flyer gemaakt waarin de competenties staan die een touringcarchauffeur heeft of nog zou kunnen ontwikkelen. De flyer Touringcarchauffeur Kan jij het aan? kunt u downloaden. FSO heeft van de flyer ook een presentatie gemaakt die u kunt gebruiken.

Heeft u nog meer hulp nodig bel of mail FSO!

Instroomtraject FSO voor Touringcarchauffeurs

Als er een match is tussen werkgever en een toekomstig chauffeur kunt u gebruik maken van subsidie van FSO. FSO subsidieert een derde van de kosten (tot maximaal € 2.000) bij een geslaagd traject. Via het traject kan een nieuwe medewerker rijbewijs D behalen met code 95. Als na tijdje ervaring in de praktijk is opgedaan, wordt de medewerker uitgenodigd de opleiding Tour basis en gevorderd te volgen.

Deelnemers aan het instroomtraject kunt u zelf werven of met behulp van FSO. De precieze ins en outs van het instroomtraject vindt u in de flyer.