Tijdelijke oplossing geldigheid examen-uitslagen, geldigheid code 95 en nascholingscursussen

Door de maatregelen tegen Covid-19 dreigen examenuitslagen en certificaten te verlopen. Om Nederland mobiel te houden heeft Minister van Nieuwenhuizen tijdelijke maatregelen getroffen. Alle maatregelen staan op een rijtje op de website van het CBR.

De belangrijkste voor touringcarchauffeurs zijn:

Geldigheid code 95

Tot 1 juni 2020 mogen chauffeurs doorrijden met de verlopen code 95 op hun rijbewijs. Dit geldt voor chauffeurs wiens code 95 verliep tussen 16 maart en 1 juni 2020. Dit geldt alleen voor chauffeurs die in het bezit zijn van een bewijs van vakbekwaamheid.

Nascholingscursussen die verlopen

Verloopt uw code 95 tussen 16 maart 2020 en 1 juni 2020? En heeft u tussen 16 maart 2015 en 1 juni 2015 een nascholingscursus gevolgd? Dan kan het zijn dat de geldigheid van deze nascholingscursus is of gaat verlopen. Dit komt doordat een nascholingscursus vijf jaar geldig is. Valt u in deze groep, dan verlengen wij de geldigheid van deze cursussen tot 1 december 2020. Dit betekent dat uw cursus blijft meetellen voor de verplichte nascholing.